Обновление Nissan Titan PRO-4X 2019 года

Nissan Titan 2020 — характеристики, параметры

Представлен обновленный пикап Nissan Titan 2020. Названы подробности, технические характеристики, параметры, комплектации, фото. В конце статьи видео-обзор нового пикапа Ниссан Титан 2020. Представлен обновленный пикап Nissan Titan 2020. Названы подробности, технические характеристики, параметры, комплектации, фото. В конце статьи видео-обзор нового пикапа Ниссан Титан 2020.

Неоднократно компания Nissan выходила на американский рынок, чтоб закрепится и составить конкуренцию местным производителям, в плане полноразмерных пикапов. Как правило, основными конкурентами стали Ford F-Series и Chevrolet. Теперь же компании Ниссан есть что представить, это обновленный полноразмерный пикап Титан. Премьера новинки состоялась на днях в Техасе, где проходит ежегодная ярмарка.

В сравнении с моделью до обновления, новый Nissan Titan получил более агрессивную переднюю часть, обновленную решетку радиатора в стиле V-motion. В зависимости от комплектации, стиль решетки может меняться. Так же среди обновлений новые передний и задний бампер. Для комплектаций Pro-4X, SL и Platinum доступна светодиодная передняя оптика со встроенными двойными L-образными LED ходовыми огнями. Если говорить о комплектациях S и SV, то светодиодная оптика доступна за отдельную доплату. В стандартном наборе числятся светодиодные задние стопы, а так же подсветка кузовной части, которая активируется при открытии дверей.

Помимо внешнего вида, дизайнеры Nissan Titan переделали интерьер. Передняя панель получила 8″ сенсорный дисплей мультимедийной системы. За отдельную доплату его можно заменить на 9″ дисплей. Основой для мультимедийки послужили платформы Android Auto и Apple CarPlay. Салон пикапа может удивить новыми сиденьями, выполненными по технологии Zero Gravity, которая обеспечивает оптимальное распределение массы тела и жесткость. Двери пикапа получили новые карты, с вместительным отсеком для хранения разных вещей. Все эти обновления подчеркивает большая панорамная крыша, которая стала опциональной для комплектации на два ряда сидений.Системы безопасности нового Ниссан Титан так же не остались в стороне, количество подушек безопасности увеличили с 6-ти до 8-ми, а так же добавили задние ремни безопасности с преднатяжителями.

Под капотом обновленного пикапа Nissan Titan 2020 установлен хорошо известный бензиновый двигатель V8, объемом 5,6 литра. Мощность агрегата 395 лошадок и 534 Нм максимального крутящего момента. Изменения пришлись на трансмиссию, вместо 7-ми ступенчатой акпп, установлена 9-ти ступенчатая автоматическая коробка передач. Это позволило повысить ускорение пикапа на 1 секунду с 80,5 до 113 км/час.

Базовая комплектация пикапа Nissan Titan 2020 получила комплекс Safety Shield 360. В него вошли:

    система автоматического экстренного торможения;

функция обнаружения пешеходов;

предупреждение о выезде с полосы;

система контроля слепых зон;

  • система автоматического переключения дальнего и ближнего света.
  • За отдельную доплату предлагают установить адаптивный круиз-контроль, камеру заднего вида с объемной линзой, а так же систему распознавания дорожных знаков. По разным данным, на рынок Северной Америки новый пикап поступит в начале 2020 года в комплектации King Cab (полуторная кабина) или кабиной Crew Cab (двойная кабина). Однорядной комплектации не будет. После официального представления производитель объявит цены на комплектации.

    Видео-обзор нового Nissan Titan 2020:

    2022 Nissan Titan XD

    Review, Pricing, and Specs

    Our car experts choose every product we feature. We may earn money from the links on this page.

    • Highs Cushier ride than heavy-duty rivals, seats provide unrivaled comfort, myriad desirable features are standard.
    • Lows Heavy-duty rivals can tow a lot more, regular half-ton trucks ride better, only one body style and powertrain.
    • Verdict The Titan XD can tow and haul more than the regular Titan, but it’s a poor substitute for real heavy-duty trucks.

    Overview

    The idea behind the 2022 Nissan Titan XD, which is a sort-of-heavy-duty pickup truck, is much better in theory than in practice. Essentially a beefed-up version of the regular half-ton Titan, the XD has a higher tow rating and payload capacity. It also has a smoother ride than heavy-duty alternatives such as the Ford Super Duty, the Chevrolet Silverado HD, and the GMC Sierra HD. The biggest problem with the tweener Titan is that its capabilities are eclipsed by smaller full-size trucks such as the Ford F-150, the Ram 1500, and others that also have a better ride-and-handling balance as well as more configuration options. Nissan only offers its biggest truck with a crew cab and a 400-hp V-8 powertrain, which are both desirable, but truck shoppers prefer a broader bandwidth. The 2022 Titan XD simply exists in no man’s land and fails to draw much interest.

    What’s New for 2022?

    For 2022, Nissan only makes the smallest changes to the Titan XD lineup. The SV Convenience and Pro-4X Convenience package now both include a gooseneck hitch.

    Pricing and Which One to Buy

    Considering the Titan XD’s status as an in-betweener, we’d suggest sticking with the low-end SV trim. This will maximize payload and towing capacity to help give the Titan XD a fighting chance against similarly priced HD competitors. Luckily, four-wheel drive is standard, and all Titan XD models come well-equipped with driver-assistance features and stylish 20-inch wheels.

    Engine, Transmission, and Performance

    The standard gasoline-powered 5.6-liter V-8 is quiet and refined. It makes 400 horsepower and 413 pound-feet of torque. It is accompanied by a nine-speed automatic transmission and standard four-wheel drive. Nissan’s tweener drives like a more civilized heavy-duty pickup without handling better or being able to haul as much. The Titan XD has a compliant ride for a big pickup with a heavy-duty frame, though light-duty pickups ride significantly better. The XD handles like a heavy-duty pickup, too, with lazy, uncommunicative steering and vague responses to your directional commands. Likewise, it is unwieldy to drive on the highway. The results for the XD we tested put it in the middle of the class. The soft, vague feel of the brake pedal wasn’t reassuring.

    Towing and Payload Capacity

    Whereas the Ford Super Duty can pull up to 37,000 pounds with a gooseneck hitch, the Titan XD can only handle 11,040 pounds with the same type of setup. The Nissan’s number drops to 10,880 pounds when it’s pulling a conventional trailer. Both maximum tow ratings are also less than half-ton trucks such as the Chevy Silverado 1500 and GMC Sierra 1500, which can each tug up to 12,000 pounds. They also match the XD’s max payload rating of 2240 pounds.

    Fuel Economy and Real-World MPG

    The Titan XD qualifies as a heavy-duty vehicle under EPA rules, so its fuel economy is not rated by that federal agency.

    Interior, Comfort, and Cargo

    A practical but uninspired dash design doesn’t help the Titan XD stand out in this segment. The leather appointments in our Pro-4X test truck gussied up the interior, while the topmost Platinum Reserve model features fancier two-tone leather and open-pore wood trim. Nissan’s excellent Zero Gravity front and rear seats stole the show with their perfect balance of support and comfort, especially on long road trips. The Titan XD, which is offered solely in crew-cab configuration, can hold the most carry-on-sized suitcases behind the front seats in its class, and its low lift-over height helps when loading cargo into the bed. However, its cargo boxes are among the smallest in this set, and interior storage space for smaller items is less useful than the competition’s.

    Читайте также  Компания Renault представила новый седан Talisman

    Infotainment and Connectivity

    Base S and value-minded SV models come with a 7.0-inch touchscreen with Apple CarPlay and Android Auto, but Pro-4X, SL, and Platinum Reserve trims get a new 9.0-inch display as well as a Wi-Fi hotspot. The SV trim level and higher has a 5.0-inch gauge-cluster screen that can display diagnostics, fuel economy, and an off-road accelerometer. It also has a neat Trailer Light Check feature for singlehanded monitoring of the trailer’s lighting connections.

    Safety and Driver-Assistance Features

    The Titan XD comes standard with a suite of driver-assistance features to help manage its mammoth measurements. For more information about the Titan’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

    • Standard automated emergency braking with pedestrian detection
    • Standard blind-spot monitoring and rear cross-traffic alert
    • Standard lane-departure warning

    Warranty and Maintenance Coverage

    Nissan’s warranty coverage for the Titan XD is one of the best; however, its shorter roadside assistance period and lack of complimentary scheduled maintenance diminish our praise.

    • Limited warranty covers five years or 100,000 miles
    • Powertrain warranty covers five years or 100,000 miles
    • No complimentary scheduled maintenance

    Nissan Titan (Ниссан Титан)

    Обновленный Nissan Titan, появившийся в 2007 году, предлагает свежий внешний вид с переработанным дизайном передней части и улучшенный интерьер (новые сиденья, панель приборов и центральная консоль). У модели появились новые модификации с длинной колесной базой, а общее количество предлагаемых версий достигло 25-ти. Помимо прочих вариантов, Nissan представляет новую модель под названием PRO-4X.

    Эта машина имеет только короткую колесную базу, но отличается увеличенными, более агрессивными шинами, стандартной настройкой подвески для бездорожья, особыми деталями экстерьера и интерьера. Под капотом Nissan Titan находится уже знакомый двигатель 5.6 V8. Он работает с 5-ступенчатым автоматом Jatco. Иных вариантов производитель не предлагает. Привод у пикапа может быть задний или полный.

    На 2008 модельный год Nissan Titan предлагает четыре комплектации: XE, SE, Pro-4X и LE. Базовое оснащение: 18-дюймовые стальные диски, тканевый салон, переднее сиденье с разделением 40/20/40 (в автомобиле шесть мест), электропакет, круиз-контроль, кондиционер, CD-плеер. Модели SE добавляют 18-дюймовые алюминиевые диски, передние капитанские кресла и многофункциональный центральный тоннель с расположенным на нем переключателем КПП, кожаную обивку, CD-чейнджер, зеркала с подогревом и потолочную консоль. Модель PRO-4X «усилена» амортизаторами Rancho, защитными пластинами по низу, имеет более низкое передаточное число главной передачи, вездеходные шины и блокировку дифференциала, а в салоне — двухцветную тканевую обивку, передние сиденья с электроприводом. Топовая версия LE предложит 20-дюймовые диски и специальные шины, противотуманки, Bluetooth, двухзонный климат-контроль, аудиосистему Rockford Fosgate, всё на электроприводе (включая педальный узел) и память настроек. Опции, доступные для Nissan Titan, включают, в зависимости от комплектации, развлекательную систему DVD для задних пассажиров, навигацию, люк в крыше. Позднее у машины появился пакет богатой внешней отделки хромом, версия SE была заменена на SV, а премиальная модель LE переименована в SL. В 2013 году немного обновлен вариант PRO-4X.

    В движение пикап Титан приводит ниссановский агрегат VK56DE Endurance 5.6 V8. Его мощность составляет 317 л.с. при 5200 об/мин, крутящий момент достигает значения 522 Нм при 3400 оборотах. Трансмиссия — 5-ступенчатая АККП, гарантирующая великолепный отклик на подачу газа. Расход бензина составляет около 18 литров на 100 км в городском цикле и около 13 литров за городом. Объем топливного бака — 106 или 140 литров в зависимости от модификации. Модели с приводом 4х4 (тип «парт-тайм») оборудованы раздаточной коробкой с электронным управлением.

    У Nissan Titan прочная рама, надежная ходовая. Спереди независимая подвеска на двойных рычагах, сзади зависимая. Радиус разворота довольно велик — более 7 метров, но чтобы упростить маневрирование автомобиль оснастили высокопроизводительным гидроусилителем, а рулевое колесо делает всего 3,6 оборота от упора до упора. Спереди и сзади мощные дисковые тормоза. Высота дорожного просвета заявлена в 254 мм. Колесная база Nissan Titan 2007-2015 имеет два размера: 3,55 или 4,05 мм. Длина автомобиля составляет от 5,69 до 6,2 метра. Ширина и высота машины — 2 и 1,93 метра соответственно. Грузовой отсек имеет длину от 1,7 до 2,5 метров. Ширина и высота бортов — 1,6 и 0,48 метра. Буксировочная способность Nissan Titan составляет 9500 фунтов, или 4309 кг, что является довольно внушительным показателем. Для удобства хранения в автомобиле есть множество вещевых отделений, а в заднем крыле со стороны водителя находится большой запираемый ящик для инструмента, сцепного устройства и прочих принадлежностей. Грузовая платформа имеет противоскользящую поверхность, продуманную систему крепления груза и специальные направляющие.

    Системы безопасности Nissan Titan включают ABS + EBD и помощник при торможении (Brake Assist), передние подушки с интеллектуальным раскрытием, систему контроля давления в шинах. Дополнительно предлагались: система контроля устойчивости, пакет с боковыми подушками и шторками безопасности, расширенные зеркала, датчики дождя и света, система помощи при парковке. Титан первого поколения получил высокие оценки от NHTSA и IIHS. Вскоре после рестайлинга (2010 модельный год) стандартом для всех версий становятся система стабилизации, а также полный набор подушек безопасности.

    Напомним, что компания Nissan выпустила свой пикап в 2003 году. В США автомобилю удалось потеснить не только своего японского конкурента Toyota Tundra, но и соперников из числа ведущей американской «тройки». В некоторых штатах доля Nissan Titan доходила до 25 % от общих продаж в своем классе. Немало этому поспособствовало обновление модели. Плюсами пикапа называют просторную и комфортную кабину, высокий уровень безопасности. Среди главных минусов первого поколения — ограниченный выбор по двигателю и трансмиссии, отсутствие версии с двухместной обычной кабиной. Владельцы подержанных машин часто отмечают недостаточно высокое качество внутренней обивки и лакокрасочного покрытия, плохой обзор и большой радиус разворота.

    Обновление Nissan Titan PRO-4X 2019 года

    Cars.com photos by Christian Lantry

    By Aaron Bragman

    The Nissan Titan has always been a bit of an outlier in the full-size pickup truck market. The original 2004 model year was billed as an «urban cowboy,» with styling quite unlike its rivals, while the second-generation model from 2017-2019 went a little more conventional. Now we have an update to the second-gen version, cleaning up some of its styling, adding bling to the inside and out, and improving its multimedia system. All of it adds up to a cleaner looking, more appealing truck than its predecessor. We got our first up-close look at the truck after it debuted at the 2019 State Fair of Texas in Dallas.

    Echoes of the Warrior

    The styling updates are quite successful, with new headlights, grilles, bumpers and taillights for all models. They’re reminiscent of the 2016 Titan Warrior XD Concept that was a dedicated off-road sports truck study Nissan created as an answer to the Ford F-150 Raptor. While that truck never saw production, many of its elements have shown up in the styling of the 2020 model, and that’s a good thing. The new look is clean and sleek with lines that match up better than the old truck’s lines ever did (I always thought the last truck looked like the front and rear styling was designed by a separate committee than the one that did the truck’s body). The Pro-4X off-road version looks especially wicked with its matte gray grille and orange highlighted Nissan badge and tow hooks. While the overall look is more evolutionary than revolutionary, it’s well done and decidedly fresh.

    Читайте также  Просто и быстро получить ОСАГО онлайн

    A Better Interior

    There were two major complaints about the previous Titan’s interior: the quality of the materials and the embarrassingly ancient multimedia system. Both issues have been addressed for 2020, to some degree. The interior design is a definite improvement with a bigger, higher console that houses a much larger multimedia screen. The top Platinum Reserve luxury trim feels appropriately nice, but still stops short of beating the truly luxurious Ram 1500 — but to be fair, no other pickup does. The leather and stitching in the new Titan is well done, but the wood is still fake — something Ram doesn’t allow in its premium trim levels. Again, the Pro-4X trim is the most improved here with red accents and stitching throughout that is done well.

    The updates to the onboard electronics are excellent as well. The gauge cluster now looks fully competitive with a big, clear digital display between the easy-to-read dials, and the new optional 9-inch multimedia screen in the center console is impressive (an 8-inch screen is standard). It’s also located nice and high on the dash, so it should be easy to use while the vehicle is in motion. It’s a comfortable truck, at least to sit in, with a high seating position and decent outward visibility. The Zero Gravity seats still seem like a silly branding gimmick, but it’s hard to deny that they feel big and supportive in ways that Ford still seems unable to duplicate in its trucks. The cabin doesn’t feel quite as big as rivals from GM or Ram, but the new, optional panoramic moonroof overhead definitely adds to the big, airy feel of the environs, and nobody will feel cramped in any of the Titan’s crew cab’s five seats.

    The 5.6-liter Endurance V-8 has always been a stout powerhouse, and now with standard 400 horsepower and 413 pounds-feet of torque, it should be even more enjoyable. The new nine-speed automatic is also curious — it’s an in-house effort, according to Nissan sources, made by Nissan’s JATCO subsidiary, just like the current Titan’s seven-speed transmission. Now we just need to see how it drives and what its fuel economy, payload and tow ratings are. We’re slated to drive the new Titan in early November at the truck’s launch event in Utah, so stay tuned for our driving impressions.

    2020 Nissan Titan Review: A Welcome Update

    Auto123 reviews the 2020 Nissan Titan truck.

    Like much of Nissan’s current product line, the Titan was in need of renewal. The outgoing version dated back to 2016, and while four years doesn’t make the model an old man, in the pickup world, especially in North America, you can’t afford to be late. For 2020, then, the new Titan has been delivered unto us, and while the changes are discreet, they’re welcome.

    The outside
    One thing hasn’t changed: the Titan still looks as imposing as ever. In terms of the impression it makes, it has no reason to feel inadequate versus rivals like the Ford F-150 and Chevrolet Silverado 1500. Noteworthy on the 2020 version is its new exterior design with new daytime running lights consisting of four right-angle bars with LED lighting. These are standard on the PRO-4X — our test model — and Platinum Reserve versions. The new headlights are 120 percent brighter in low beam mode than previous versions.

    In addition to being able to decide between six different versions of the Titan 2020, buyers can now choose their front grille as soon as it leaves the factory. In fact, each version comes with a new front bumper with a new grille. The Platinum Reserve version’s snout is somewhat discreet, with a satin-finish chrome grille, but the TITAN PRO-4X’s is mucho striking, with a black grille around the red Nissan badge. The tow hooks on the rugged PRO-4X feature the same accent colour.

    In the back, a new LED light has been added to the truck’s body, and these four light sources provide near-total illumination, which is very useful if you need to load or unload in the dark.

    The 2020 Titan, which is only available in a crew cab in Canada, comes standard with a 1.67-m (5.5-foot) body that can be used in a variety of ways. To protect what may be inside the bed, there’s Nissan’s Utili-track system, which consists of four sturdy aluminum brackets that move and lock anywhere along rails on the sides and floor of the box.

    Also new this year are four new colours. In addition to the colours already available last year, intense black, alert red, Baja storm (available on the Pro-4X only) and cardinal red metallic will be added to the Reserve Platinum.

    At the rear, the new Titan is almost identical to the old version. Note the new LED headlights and a Titan logo on the tailgate.

    The inside
    The first thing in the interior that strikes you is the centre screen, which is very well integrated into the centre console. It measures 8 or 9 inches depending on the version. It’s easy to use and there are quick keys to control the radio, navigation and 360 camera, which can be activated manually to help you when you’re not sure what’s around you. Also note that the camera image and the display rendering on the screen are good.

    The other thing you notice immediately is the huge sunroof that takes up the entire roof of the crew cab and floods the interior of the vehicle with light. The zero-gravity seats are very comfortable both front and rear and make the ride even more comfortable. The driver’s seat is 8-way power adjustable with power lumbar support while the passenger seat has only 4 adjustments. Heated front seats are available in all trim levels. Our tester, Pro-4X, also had heated rear seats and ventilated front seats. True luxury.

    Finally, there is plenty of storage space of all sizes. In the back, the rear bench seat can be raised and the space can be rearranged to accommodate objects and use the entire width of the vehicle.

    On the road, the Titan 2020 remains quiet . or at least as quiet as such a vehicle can be.

    Читайте также  Что такое домкрат и для чего он нужен

    Under the hood
    All Titans are powered by a 5.6-litre gasoline-powered V8 that offers 400 horsepower and 413 lb. ft. of torque. The engine is mated to a 9-speed transmission as opposed to the old 7-speed gearbox. This new gearbox allows for optimal torque transmission to the wheels and minimizes shift delays. Shifts are linear from one gear to the other.

    All Titans come standard with four-wheel drive and power is transmitted to both axles to improve traction in all conditions. The truck is also very well served by a double-wishbone front suspension and large springs and leaf bushings for the entry-level versions. The Pro-4X version is equipped with Bilstein monotube shock absorbers for off-road use. Wheels are a choice of 18 or 20 inch versions.

    On the road
    The Titan drives very well; it’s easy to handle and despite its size, the 400-hp engine doesn’t sag at all in traffic or at highway cruising speeds. It responds to every acceleration with a melodious sound! As for the inevitable follow-up, when it comes to stopping this Titan, you can count on 4 ventilated disc brakes with hydraulic assistance that give you a sense of control and safety. It has a slight tendency to dive, but no more pronounced than average for this size of vehicle.

    However, its towing prowess unfortunately doesn’t hold up against the competition. Yes, the 2020 Titan pulls more than the 2019, but that’s still not enough compared to the competition. Nissan’s pickup truck can tow a load of 4,250 kg (9,370 lbs) and carry a payload of 762 kg (1,680 lbs), which is still low compared to other models on the market. However, to help better control what you’re towing, the Titan 2020 gets a new Trailer Sway Control feature.

    Finally, when it comes to safety, the Titan 2020 is packed with all the systems on the market, such as collision warning, lane keeping, adaptive cruise control, traffic sign recognition and more. Also noteworthy is the 360-degree safety shield that includes six advanced driver assistance systems: Intelligent Emergency Braking with Pedestrian Detection, Blind Spot Warning, Cross Traffic Alert, High Beam Assist headlights and standard Intelligent Emergency Braking in Reverse.

    Conclusion
    The Nissan Titan Pro-4X 2020 is a modernized product, and as solid as ever. Above all, it’s a version that’s ready to work in all conditions. With its electronic locking rear differential, hill descent control, Bilstein damping, skid plate, red tow hooks and off-road tires, it will beg you to take it off the beaten path. On the fuel consumption side, we recorded a 16.3 L/100 km city/highway rating and 10.4 L/100 km highway rating, all with no passengers in the car.

    For the most part, the pickup has nothing to envy its competition, even if it’s unrealistic for Nissan to hope to compete with the big guns in this segment. In fact, we see far fewer of them on the road than the Silverado, F-150 and Ram 1500. That had the merit of turning heads when we were behind the wheel. We even got stopped by a driver of the Chevrolet Silverado 1500 Z71 Trail Boss who wanted to know more about the vehicle and thought the 2020 version of the Titan was very successful! So, if you like to stand out from the crowd.

    Extended warranty
    Infodivertissement
    V8 engine
    Seating comfort

    Only one engine in the offer
    Limited towing capacity
    More expensive than the 2019 version